PANA przyjęła strategię na lata 2024-2027

PANA przyjęła strategię na lata 2024-2027

Podstawami strategii PANA są nowa misja i wizja oraz sześć kierunków strategicznych rozbudowanych o cele strategiczne.

Pierwsza w historii PANA strategia pozwoli nie tylko na rozwój organizacji, ale wzmocni rynek. Skutkiem realizacji zawartych w strategii celów takich jak zwiększenie skuteczności i efektywności systemu kontroli oraz optymalizacji systemu postępowań będzie poprawa jakości usług świadczonych przez firmy audytorskie. Jestem usatysfakcjonowany kierunkiem, w którym zmierza Agencja i którego wyrazem jest strategia – powiedział Jacek Gdański, prezes PANA.

Wyznaczenie celów strategicznych oraz sposobu ich realizacji wynika z zadań PANA, dynamicznie rozwijającego się otoczenia regulacyjnego (w tym wymogów związanych ze sprawozdawczością finansową i badaniem sprawozdań finansowych), a także wyzwań związanych z postępem technologicznym oraz wdrażaniem idei zrównoważonego rozwoju.

Strategia określa główne kierunki i cele strategiczne, w ramach których Agencja będzie realizowała zadania ustawowe do 2027 r. W Agencji funkcjonują również inne dokumenty wyznaczające zadania PANA w okresie krótkoterminowym. W szczególności są to plany działalności, plany działania oraz plany kontroli. Dokumenty te będą uwzględniały cele określone w Strategii, a także będą zawierały mierniki umożliwiające monitorowanie jej realizacji.

Misja

Polska Agencja Nadzoru Audytowego działa w interesie publicznym oraz dąży do zapewnienia najwyższej jakości i rzetelności badań sprawozdań finansowych oraz innych usług świadczonych przez biegłych rewidentów i firmy audytorskie, dzięki czemu przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa inwestorów i obrotu gospodarczego.

Wizja

PANA jest niezależną, profesjonalną i nowoczesną instytucją nadzorczą, która zapewnia prawidłowe funkcjonowanie, a także rozwój i wzrost konkurencyjności rynku biegłych rewidentów i firm audytorskich.

Kierunki strategiczne

6 kierunków strategicznych, w ramach których Agencja będzie realizować bardziej szczegółowe cele strategiczne to:

  1. Wsparcie rozwoju krajowych standardów i zasad wykonywania zawodu biegłego rewidenta.
  2. Doskonalenie systemu kontroli Agencji w firmach audytorskich.
  3. Optymalizacja systemu postępowań administracyjnych i dyscyplinarnych.
  4. Wzmocnienie dialogu z kluczowymi interesariuszami i rozwój strategii komunikacyjnej Agencji.
  5. Rozwój współpracy międzynarodowej Agencji.
  6. Rozwój organizacji.
Skip to content